Ebédbefizetés

Tanulói részvétel

TR logo_v

Az Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI a Tanulói részvétel fejlesztése az iskolában projekt mintaiskolája.

A megvalósításban az NCTA és az IFA támogatásával a budapesti II. kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnáziummal együtt veszünk részt.

A program facebook oldala

norvégalaplogó

Tankönyv

Kedves diákok!
Tankönyvrendeléssel továbbra is forduljatok bizalommal a lakótelepi könyvesbolthoz.
Malek Katalin
Könyvesbolt
Lévai út 29.
06702001267.
malekkatalin@gmail.com

TÁMOP 3.1.5

ujmagy

Pedagógusképzések, a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben

az Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI-ben

Időtartam:
2010.augusztus 1.-2012.október 1.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP -3.1.5-09/A-1-2010-0061 

Kedvezményezett: Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI (2040 Budaörs, Szabadság út 162.)

Támogatási összeg: 16.000.000.-Ft

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Szakmai beszámoló

nfu

esza

www.esza.hu

Cím: 1134 Budapest, Váci út 45. „C” épület

Ügyfélszolgálat: 1/273-4250



Mesevarázs kisbaglyoknak

2020. december 20. vasárnap, 22:04 adminisztrátor
Nyomtatás PDF

A 10. b osztály 23 tagja 1 hónap alatt elkészitett egy 11 saját (!) meséből álló hangoskönyvet, természetesen saját illusztrációkkal.
Ezen a csatornán nézhetik végig az elkészült mesevideókat:
https://www.youtube.com/channel/UCQD4d6UKYjginI09tmAY-VA
Kesjár Erika, az osztály magyartanára találta ki és irányította ezt a munkát, olvassátok az ő összefoglalóját.


Mesevarázs kisbaglyoknak
Karácsonyi ajándék egy speciális iskola elsőseinek, A Bölcs Baglyoknak
Hogyan teljesítsünk közösségi szolgálati órákat az online tanítás alatt? Több fórumon is olvasható, hogy az érettségi egyik feltétele, az 50 óra teljesítése, jelen körülmények között nem annyira biztos, ezért felmerült bennünk az ötlet, hogy olyan projektnek állunk neki, amely otthoni körülmények között is kivitelezhető, és közelebb visz a négyéves célhoz.
Mindenképp olyan témát kerestünk, ami mind a készítőnek, mind a befogadónak ugyanolyan örömet okoz, így esett a választás a mesékre. Egy speciális általános iskola, a Montágh Imre suli elsősei lettek történetek címzettjei. Először közismert mesék felolvasása és illusztrálása volt a terv, de ahogy a huszonhárom 10. b-s diák elkezdett együtt gondolkodni, nyilvánvalóvá vált, hogy mindenki szívesebben írna saját meséket.


Gyorsan eldőlt, ki melyik szerepben próbálna szerencsét: író, illusztrátor, zeneszerző vagy felolvasó lesz, esetleg az informatikai háttértevékenységet végzi. Ahogy telt az idő, a szerepek gyakran összemosódtak, és többen vállaltak többféle munkát az elmúlt egy hónapban.


A feladat csak látszólag volt egyszerű, hiszen ezek a 6-8 éves gyerekek kisebb-nagyobb mértékben mind értelmi fogyatékkal élnek, és ahhoz, hogy élvezhessék a meséket, különösen körültekintőnek kell lennünk mind a cselekmény, mind az illusztráció megalkotásában. Ehhez kiváló szakmai útmutatókat kaptunk az osztályban tanító gyógypedagógusoktól, illetve figyelembe vettük a nem túl ismert KÉK, azaz a Könnyen Érthető Kommunikáció módszertanát.


Az eredmény tizenegy gyönyörűen illusztrált csodálatos mese lett, amelyeket egyedileg komponált zene foglal keretbe.


A munka 10 közösségi óráért kezdődött, egy teljes hónapig érlelődött és fejlődött. Napi rendszerességgel olvastuk, néztük és hallgattuk egymás munkáit, tettük hozzá a véleményünket, bátorító szavainkat, óvtuk, formáltuk, szépítgettük, becézgettük. Nagyon megszerettük.


Ez pedig a csapattagok véleményének csokra: Mit adott számodra ez a projekt?
„Élményt. Megmutatta milyen jó osztályom van! Büszke vagyok rájuk.”
„Örömet, mert valami széppel lett több ezáltal a világ.”
„Megmutatta, hogy egy kicsi lépéssel is mennyi mindent tehetünk a többi emberért. Illetve, hogy hatékony csapattal jó együtt dolgozni.”
„Nagyon jó betekintést nyerhettem a valamilyen fogyatékkal élők életébe és értelmezési módszereikbe, ezen kívül a tudást, amit jó ideje megtanultam, most bevethettem, mind a meseírásban, a zenekomponálásban, és a videó feldolgozásban.”
„Örömöt adott és ihletet a rajzoláshoz.”
„Hatalmas élményt. Kicsit közelebb kerültem olyan osztálytársaimhoz is, akikkel amúgy nem vagyok egy baráti társaságban. Rengeteg örömöt az, amikor megdicsérték a többiek a mesémet, és maga a meseírás is. Jó volt látni, hogy mindenki mennyire lelkesen csinálta és mennyire jól összeállt az egész. A kreatív írás lehetőségét, és rájöttem, hogy mennyire élvezem az írást. Arra is rájöttem, hogy gyerekeknek írni nagyon hálás feladat, és elhatároztam, hogy ha nekem valamikor lesznek gyerekeim, biztosan fogok nekik meséket írni.”

Hirdetés

Tisztelt Szülők, Támogatók!

Gimnáziumunk tanulmányi-, kulturális-, sport- és egyéb tevékenységei biztosításának nagyon értékes, pótolhatatlan része, forrása az Önök 1%-os támogatása.
Kérjük, ha még nem rendelkeztek adójuk 1%-áról, támogassák ezzel az Illyéses Diákokért Alapítványt. Minden információt megtalálnak a honlapunkon az 1%-ra klikkelve.
Eddigi segítségüket is köszönve!

Tisztelettel

a gimnázium dolgozói nevében - Árendás Péter

Természetbarát kör

Budaörsi Kopárok :

BudaörsiKopárok 2020

A Kopárok weblapja

 

Előző Kopárok:

Fotók a 2017-es túráról

A 2016-os Kopárok túra képekben

Budaörsi Kopárok 2014:

Fotók a 2014-es túráról

Beszámoló a 2014-es  Kopárok túráról

Budaörsi Kopárok 2013:

A 2013. április 7-ei túrán közel 900 lelkes túrázó vett részt.

Beszámoló és fotók a 2012-es túráról, egy lelkes résztvevőtől.

Angol diákszínjátszás iskolánkban

Iskolánk 1993 óta vesz részt az Országos Angol Diákszínjátszó Fesztiválon, és számos szép sikert tudhatunk magunkénak.  Csaknem minden évben dobogós helyezést értünk el az országos döntőben, sőt 1997-ben és 2002-ben első helyezettek lettünk.

antigone1997

bővebben

| + - | RTL - LTR

budaors    animacio oko ebcl   bdse  ecdl        penziranytu       tehetseghu 120X240 euro

Cím: 2040 Budaörs Szabadság út 162.
Tel: 23/420-608; Fax: 23/420-541
E-mail: titkarsag kukac illyes-bors.com
OM azonosító:037742